Lion Kroeze

Gedoogbeleid bij verenigingen

Gedoogbeleid van de verenigingen
 

Al achtendertig jaar betrokken zowel bij voetbal als bij korfbal. Als 18 jarige begeleidde ik de F-jeugd. In de loop van het seizoen waren er meerdere ouders die klaagden over een oudere man die met de jongere jongens ging douchen en vreemde spelletjes deed. Tevens werden er door de ouders klachten ingediend bij het jeugdbestuur en zo ook bij het hoofdbestuur. Hier werd niets aangedaan, zelfs geen gesprek met de man in kwestie. Zorgelijk!! Deze geschiedenis herhaalde zich een aantal keren binnen deze vereniging. Totdat de Telegraaf  bekend maakte dat hij veroordeeld werd voor zedenactiviteiten met jeugdigen. Vanaf dat moment werd hij pas geroyeerd. Deze man was op dat moment als dertig jaar bekend als seksueel extremist. Nu op dit moment mag hij het terrein iedere dag betreden en zijn kaartje leggen in de kantine.

 

Ook bij korfbal komt het voor. Deze man 30+ heeft seks met meisjes van 13/14 jaar en dit wordt bekend gemaakt en deze man wordt niet geroyeerd omdat hij een sterspeler van het eerste is. Bij de volgende vereniging gaat hij opnieuw in de fout en daar wordt hij weggestuurd terwijl ze bekend waren met het eerste verhaal. Nu spelend opnieuw bij een andere vereniging en ook dit wordt daar gedogen. Weten is verantwoordelijkheid nemen, waar blijft de maatschappelijke functie van de vereniging!?

Op 11 oktober 2009 werd bekend gemaakt dat justitie een onderzoek gaat opstarten naar de laksheid binnen verenigingen om pedofielen te weren.. Opnieuw een beginnend nieuw resultaat.. Laten we hopen dat hier goed beleid op gemaakt wordt, zodat verenigingen een goed referentiekader hebben om vanuit te handelen. Nogmaals een electronische enkelband is de oplossing voor geregistreerde pedofielen, deze mensen hebben geen recht meer op privacy.

 

All rights belong to its author. It was published on e-Stories.org by demand of Lion Kroeze.
Published on e-Stories.org on 11/23/2009.

 
 

Comments of our readers (0)


Your opinion:

Our authors and e-Stories.org would like to hear your opinion! But you should comment the Poem/Story and not insult our authors personally!

Please choose

Previous title Next title

More from this category "Horror" (Short Stories in dutch)

Other works from Lion Kroeze

Did you like it?
Please have a look at:


Individuele flow veroorzaakt collectieve flow - Lion Kroeze (Thoughts)
Bad year 2021 - Rainer Tiemann (Historical)