Lion Kroeze

Het bestaansrecht van God

Het bestaansrecht van God

 

Valt hij wetenschappelijk te doorgronden, in mijn optiek wel. God is een energetische aansturing voor de levende mens door middel van de gedachte. God wordt zelf geïnspireerd door de energieën van de geschiedenis van mens en dier. God wordt tevens geïnspireerd door de feitelijk waarneembare creaties van de mensen.

God is dus de databank van al het geheugen en dat maakt hem ten opzichte van het individualisme alles wetende. Hij kent jou geheugen en speelt een bepalende rol hierin. Ben je hierin niet bewust, dan verlies je eigenlijk op elk gebied de controle over je eigen leven. Als voorbeeld, waarom blijven er maar weinig acteurs jaren aan de top, qua inhoudelijk acteren (als marketing strategie in leven gehouden telt niet)?

Wij als mens zijnde vertolken Gods woord elke dag weer. Want hij bepaalt de gedachte. Leef je niet in oprechte moralen dan ontneemt hij je geluk.

 

All rights belong to its author. It was published on e-Stories.org by demand of Lion Kroeze.
Published on e-Stories.org on 02/02/2010.

 
 

Comments of our readers (0)


Your opinion:

Our authors and e-Stories.org would like to hear your opinion! But you should comment the Poem/Story and not insult our authors personally!

Please choose

Previous title Next title

More from this category "Philosophical" (Short Stories in dutch)

Other works from Lion Kroeze

Did you like it?
Please have a look at:


De kracht van de gedachte - Lion Kroeze (Experimental)
Heaven and Hell - Rainer Tiemann (Humour)